PRF stamcell föryngringterapi

Om metoden

PRF Pure Facial Aesthetics är en ny teknik där man använder kroppens eget regenerativa potentiall att föryngra huden samt försena åldringsprocessen. Detta göras vid att använda patientens egna växtfaktorer och stamceller i en biogisk anti-age behandling. Den kallas även “Vampyrbehandling”.

PRF står för Plate Rich Fibrin och innehåller en kombination av proinflammatoriska celler, vita blodkroppar, trombocyter, proteiner, växtfaktorer, samt en del stamceller.

Vid att tillföra PRF till huden med micro-needling och/eller injektion, ökas produktionen av kollagen och elastin i och precis under huden. Detta resulterar i en uppstrammning och utglattning av huden som får ett yngra och mera hälsosamt utseende. PRF kan också användas som en naturlig filler.

Vid denna metod användas bara komponent från patientens eget blod, och man får då inga syntetiska medel eller kemikalier in i kroppen.

PRF stamcell föryngring terapi kan användas för

Föryngring av huden på ansiktet, händerna och andre delar av kroppen
Akne ärr
Naturlig volymförstoring i kinder och läppar
Mörka ringar runt ögonen

Metod

Man tar ett blodprov från patienten, 40-60 ml. Det användas inga tillsatser utöver patientens eget blod. Därefter kommer behandlaren att separera plasman från andra ingredienser i ditt blod vid användning av en cenrifug. PRF appliceras i huden vid hjælp av injektioner och/eller micro-needling.

Behandlingen upprepas 3-4 ggr under perioden på 2 månader. Det rekommenderas då att behandlingen uppreppas en gång per år eller efter behöv.

Resultat

De första 1-2 dagar kan du vara röd och svullnad. Du vil se effekt efter ca. 1 vecka, men den fulla effekt uppnås under de kommende 2-6 månader, där huden producerer kollagen och elastin och fornyas. Din hud vill bli yngra, mjukare, mere elastisk och frisk och rynker vil blive mindra djupa.
Hållbarhet av behandlingen varierer från ca: 9-36 mdr., och är beroende av genetik och livstillsfaktorer som rökning, solbadning, motion osv.

Risker och varningsåtgärder

Det finn alltid en liten risk för infektion i huden, men det er sällsynt, eftersom det är kroppens eget immunförsvar som man använder i behandlingen och båda blodprøver och injektioner foregår med sterilt udstyr. Upplever du mycket varma, svullnad, smärtor eller feber skal du kontakta Bech Kliniken, alternativt akutmottagning på natten. Eftersom PRF extraheras från ditt blod finns det ingen möjlighet att överföra sjukdom, allergi eller immunologiska reaktioner.

PRP-behandling tillämpas inte vid trombocytdysfunktion, trombocytopeni, hemodynamisk instabilitet, autoimmuna sjukdomar, akuta och kroniska sjukdomar, graviditet, kronisk leversjukdom och antikoagulant terapi.

Kontakta kliniken för gratis konsultation! Vi er meget begejstrede for denne nye behandling og glæder os til at give dig smuk og ung hud på en helt naturlig måde!